SRB

Axfood

Axfood driver egna koncept inom lösvikt för konfektyr och natursnacks, Smått & Gott och Pick & Mix. Sedan starten har de varit i behov av en partner med nationell täckning samt kunskap om och erfarenhet av att hantera lösviktskoncept och dess specifika utmaningar, såsom planogramsrevideringar, säsongsvariationer, ombyggnationer och kampanjer.

Uppdrag och lösning
SRB levererar en tjänst som motsvarar kundens krav på struktur och kontroll i både utförande och uppföljning. Andra viktiga kriterier vid valet av partner för merchandising var flexibilitet och snabbhet vid förändringar av kedjans butiker (Hemköp, Willy:s och Willy:s Hemma). I samarbetet ingår löpande uppföljning av nyckeltal direkt förknippade med servicenivån per butik. Detta ger Axfood möjlighet att göra kontinuerliga justeringar för att hela tiden ha rätt kalkyl och lönsamhet ända ner på butiksnivå.

Läs mer om våra uppdrag

L’Oréal

L’Oréal har sökt en samarbetspartner för sitt totalbehov

LÄS MER

Systemfrugt

Systemfrugt sökte en merchandisingpartner för fast plock av

LÄS MER

Bär hem

När Bär hem introducerade konceptet bär i lösvikt

LÄS MER

Johnson & Johnson

Johnson & Johnson Consumer har varit kategoridrivande sedan

LÄS MER

Cloetta

Cloetta, en av Sveriges största konfektyrproducenter, introducerade 2015

LÄS MER

Unilever

Unilever sökte en svensk partner för shopscores utifrån

LÄS MER

Garant

Axfood är ledande i branschen för egna märkesvaror

LÄS MER